AMPLIAMOS EL PROYECTO BECAS ESCOLARES COMUNITARIAS “VICENT ESTREMS” EN BOLIVIA

AMPLIEM EL PROJECTE BEQUES ESCOLARS COMUNITÀRIES “VICENT ESTREMS” A BOLÍVIA

Más de 30 escolares de entre 4 y 10 años de la comunidad de Chango, en Bolivia, se benefician por primera vez del Proyecto Becas Escolares Comunitarias “Vicent Estrems” de la ongd MENUTS DEL MÓN. Los alumnos estudian en la Unidad Educativa ‘Gabriela Mistral’ y este curso reciben el material escolar correspondiente de los soci@s colaboradores de Menuts, que participan de este proyecto educativo.

Més de 30 escolars d’entre 4 i 10 anys de la comunitat de Chango, a Bolívia, es beneficien per primera vegada del Projecte Beques Escolars Comunitàries “Vicent Estrems” de la ONGD MENUTS DEL MÓN. Els alumnes estudien a la Unitat Educativa ‘Gabriela Mistral’ i aquest curs reben el material escolar corresponent dels socis i sòcies col · laboradors de Menuts, que participen d’aquest projecte educatiu.

Con la incorporación de los alumnos de la población de Chango son más de cien los estudiantes, de 2 Unidades educativas, que se benefician de las BECAS. En opinión de la coordinadora del proyecto, Victoria Moya Arce, “la escuela es la herramienta más eficaz para romper el círculo de la pobreza. Con este objetivo concreto desde la ONGD Menuts del Món empezamos un proyecto de colaboración con dos comunidades indígenas de Bolivia: Achacota y Chango, ambas situadas en la provincia de Cochabamba. “Esta iniciativa – dice Victoria- nace del intento de generar igualdad en la ayuda que brindamos a los niños bolivianos, logrando romper con el individualismo, ya que colaboramos al conjunto de los estudiantes de las escuelitas de dos comunidades indígenas”. Las Becas escolares COMUNITARIAS son una opción de solidaridad que llega a toda unidad educativa por igual, fomentando la ayuda colectiva con criterios de equidad.”

En estas zonas rurales es habitual que muchos menores dejen la escuela antes de los diez años para ponerse a trabajar en el campo y echar una mano a sus familias. Con este proyecto educativo Menuts del Món intenta revertir esta situación y conseguir que todas las niñas y niños de estas dos comunidades acaben, al menos, la educación primaria.

Material escolar

Una de las acciones específicas de este proyecto es el aporte de material escolar, gracias a la colaboración económica de los diferentes socios, que ha conseguido becar a más de 100 niños. Desde Bolivia recibimos noticias mostrando los resultados de estos envíos: por una parte, en la comunidad de Achacota, en la Unidad Educativa ‘Luis Espinal’, 78 niños entre el curso inicial y segundo de secundaria, es decir, entre los 4 y los 14 años, han recibido, cada uno, un cuaderno espiral grande, un cuaderno espiral mediano, un cuaderno empastado pequeño, marcadores de colores (paquete de 12 unidades), lápices de colores (paquete de 12 unidades), lápiz rojo, lápiz negro, lapiceros negro, rojo y azul, estuche geométrico, una goma de borrar y un sacapuntas.

Además, hay que destacar que en este centro educativo se han podido terminar las aulas que faltaban, por lo que se ha conseguido que prácticamente cada curso tenga su propia aula y su propio profesor.

También hemos recibido noticias respecto al ‘Proyecto Ovinos’ , encargado de enviar ovejas macho sanas para poder tener unas crías de mejor calidad y potenciar la economía de la población y , por tanto, de la escuela. Según nuestra compañera de Bolivia Victoria: “realmente se nota la diferencia, estas ovejas son más robustas tiene más calidad de lana, y ya no tienen ninguna falla genética. ¡Ha sido todo un éxito!”.

El porqué de un proyecto educativo

Dada la situación de extrema pobreza de muchos niños y niñas de diferentes zonas rurales la ONGD Menuts del Món lleva a término desde hace más de seis años un proyecto de BECAS DE ESTUDIO. El objetivo principal es garantizar la formación de estos menores y evitar que abandonen la escuela antes de finalizar los estudios de Primaria.

Muchos de estos niños y, especialmente niñas, abandonan el colegio antes de cumplir los 10 años para ponerse a trabajar y ayudar así a sus familias.

Si deseas colaborar en este proyecto y evitar que este año una niña, un niño abandone las clases para ir a trabajar, ponte en contacto con nosotros y participa del proyecto.

 

Amb la incorporació dels alumnes de la població Chango són més de cent els estudiants, de 2 unitats educatives, que es beneficien de les BEQUES. En opinió de la coordinadora del projecte, Victòria Moya Arce, “l’escola és l’eina més eficaç per trencar el cercle de la pobresa. Amb aquest objectiu concret des de la ONGD Menuts del Món vam començar un projecte de col · laboració amb dues comunitats indígenes de Bolívia: Achacota i Chango, ambdues situades a la província de Cochabamba. “Aquesta iniciativa – diu Victòria- neix de l’intent de generar igualtat en l’ajuda que oferim als nens bolivians, aconseguint trencar amb l’individualisme, ja que col · laborem al conjunt dels estudiants de les escoletes de dues comunitats indígenes”. Les Beques escolars COMUNITÀRIES són una opció de solidaritat que arriba a tota unitat educativa per igual, fomentant l’ajuda col · lectiva amb criteris d’equitat. “

En aquestes zones rurals és habitual que molts menors deixin l’escola abans dels deu anys per posar-se a treballar al camp i donar un cop de mà a les seves famílies. Amb aquest projecte educatiu Menuts del Món intenta revertir aquesta situació i aconseguir que totes les nenes i nens d’aquestes dues comunitats acabin, almenys, l’educació primària.

Material escolar

Una de les accions específiques d’aquest projecte és l’aportació de material escolar, gràcies a la col · laboració econòmica dels diferents socis, que ha aconseguit becar a més de 100 nens. Des de Bolívia rebem notícies mostrant els resultats d’aquests missatges: d’una banda, en la comunitat de Achacota, a la Unitat Educativa Luis Espinal ‘, 78 nens entre el curs inicial i segon de secundària, és a dir, entre els 4 i els 14 anys, han rebut, cadascun, un quadern espiral gran, un quadern espiral mitjà, un quadern empastat petit, marcadors de colors (paquet de 12 unitats), llapis de colors (paquet de 12 unitats), llapis vermell, llapis negre, llapis negre, vermell i blau, estoig geomètric, una goma d’esborrar i una maquineta.

A més, cal destacar que en aquest centre educatiu s’han pogut acabar les aules que faltaven, per la qual cosa s’ha aconseguit que pràcticament cada curs tingui la seva pròpia aula i el seu propi professor.

També hem rebut notícies respecte al ‘Projecte Ovins’, encarregat d’enviar ovelles mascle sanes per poder tenir unes cries de millor qualitat i potenciar l’economia de la població i, per tant, de l’escola. Segons la nostra companya de Bolívia Victòria: “realment es nota la diferència, aquestes ovelles són més robustes té més qualitat de llana, i ja no tenen cap falla genètica. Ha estat tot un èxit! “.

El perquè d’un projecte educatiu

 

Donada la situació d’extrema pobresa de molts nens i nenes de diferents zones rurals l’ONGD Menuts del Món porta a terme des de fa més de sis anys un projecte de BEQUES D’ESTUDI. L’objectiu principal és garantir la formació d’aquests menors i evitar que abandonin l’escola abans de finalitzar els estudis de Primària.

Molts d’aquests nens i, especialment nenes, abandonen l’escola abans de complir els 10 anys per posar-se a treballar i ajudar així a les seves famílies.

Si desitges col · laborar en aquest projecte i evitar que aquest any una nena, un nen abandone les classes per anar a treballar, posa’t en contacte amb nosaltres i participa del projecte.